tahniahMISI06

Tuesday, July 04, 2006

kesan yang mendalam di hati saya...

Berakhirnya MISI 2006 memberi kesan yang mendalam di dalam hati saya. Berkampung di Desa Saujana selama seminggu membuahkan hasil yang cukup ranum untuk saya kongsikan bersama umat Islam di seluruh dunia. Sekalung penghargaan buat pihak penganjur dan juga para mentor yang bertungkus lumus, berusaha sedaya upaya untuk memastikan kami dapat menghadam setiap butir ilmu yang disampaikan. Hanya Allah SWT yang mampu membalas jasa kalian! Teruskan perjuangan untuk mendidik pejuang-pejuang muda...

Kepada para ikhwah yang menjadi ‘adik–beradik’ saya selama seminggu;
:: Ridzal :: Salahuddin :: Zubair :: Qayyim :: Fauzan :: Yusuf :: Safwan :: Fatihee :: Safwan Ruslan :: Fadhli :: Helmi :: Firdaus :: Ariffin :: Faisal :: Ridzwan ::
Ribuan terima kasih di atas keakraban yang dihulurkan! Walaupun baru seminggu saya bersama kalian, ukhuwwah yang terjalin tak akan terpadam selamanya, percayalah! Saya tak akan lupakan kenangan bersama kalian! Perjalanan dakwah kita baru bermula, dan corakkanlah jalan yang terbentang dengan warna-warni nilai Islam yang hakiki. Kita semua dipikulkan tanggungjawab yang begitu berat, sebagai mujahid muda untuk memastikan Islam kembali mekar!

Kepada para akhawat MISI 2006, jambangan syukran dihulurkan! Ingatlah, tangan yang lembut menghayun buaian, itulah tangan yang bisa menggoncang dunia. Jangan sia-siakan pengiktirafan sebagai perhiasan dunia yang ditabalkan oleh baginda Rasulullah SWT di dalam hadithnya;
"Dunia adalah perhiasan dan seindah perhiasan adalah wanita solehah." (Hadith riwayat Abu Daud, Tirmidzi dan An-Nasa'i)

MISI 2006 telah berakhir, namun misi kita untuk menegakkan kalimah Allah SWT tidak akan terpadam, sehinggalah ke titisan darah yang terakhir...

Allahu Ta'ala a'lam...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home